ooooo scar (part oan–>uat da fac!?)

oscar_statue.jpg

Ok, ziceam ca o sa revin cu un smashing post bla-bla. Singurul lucru smashing pentru mine e ca No Country For Old Men a ras cam ce eram mai important. Inclusiv oscaru’ pentru cea mai buna regie.Ok. Nu mi-a placut filmul asta. Pentru ca nu mi-a placut. Per total, sper sa fie doar sentimentul meu de cinefil neavizat. Oricum am vazut ca filmul e uber bine vazut. Ok, nu pot decat sa spun ca poate sint un pic frustrata. Poate e intr-adevar un film al naibii de bun. Dar totusi nu ma face sa nu ma gandesc la modul aproape frenetic in care fiecare cadru e calculat (la dracu’ , mi se pare munca de orezar aproape… e calculat pana in panzele albe, aproape cu fanatism) la faptul ca da, tensiunea psihologica e acolo dar totusi astepti si tot astepti sa se intample ceva concret si parca niciodata nu vine momentul ala. M-am gandit si la posibilitatea aia perfida in care filmul asta e facut ca sa se joace cu mintea ta… e un soi de masochism acolo. Parca ma si vad injurand cat timp se fugaresc aia doi de zor si nu se mai prind odata si parca il si vad pe regizor satisfacut ca a obtinut ce si-a dorit. Da, ok, filmu asta parca a fost facut special ca sa ma necajeasca. E subtil, trebuie sa recunosc. Al naibii de subtil dar parca totusi… a da, tare tipul in rolul psihopatului.Lasand la o parte mica mea frustrare legata de NCFOM, ideea, sau ideile… stau in felul urmator: o chestie pe care-o remarc e ca peisajele din mai toate filmele noi sint absolute dementiale. Nu exista asa ceva in viata reala. Pur si simplu nu exista. Asa ceva iti imaginezi tu doar, sau poate poti sa pictezi. Da! Asta e cuvantu’ . Totul e pastelat la maxim, un cer ca ala din The assassination bla bla nu exista. Imi plac la nebunie efectele vizuale dar pe de alta parte ma enerveaza, pentru ca pe undeva suprima ceea ce este verosimil. Bineinteles ce nevoie avem de verosimilitate daca vorbim de cinema?Mi se pare ca da, si hai ca o spun cu ocazia asta, cinematograful tinde sa devina din ce in ce mai plastic. Pe de-o parte jos palaria, de asta e cinematograf, de asta e filmat, de asta primeaza IMAGINEA, ca sa-ti incante ochiul si odata cu el sufletul, sau pana mea… dar ma intreb daca nu cumva se transforma totul incet-incet intr-o goana nebuna dupa perfectiunea imaginii. Eu nu cred in goanna asta. Nu vreau sa vad nimic perfect, imi pare rau. Pentru ca s-ar putea sa ma deprim groaznic. Inca o data repet,,, nu ma intereseaza sa vad nimic perfect.Ma rog, probabil ca sooner or later toata nebunia asta pentru culori si peisaje o sa se transforme intr-un soi de neosuprarealism. (btw, si in literatura vad ca au luat-o toate razna… acum ies carti despre suprarealism ca ciupercile dupa o ploaie d-aia dumnezeiasca… ma rog).Cand zic de imagine si de felul in care tehnologia asta ma dispera nu pot sa nu amintesc si de Sweeney Todd, care e superb si e un pas inainte tot pe felia asta. Pacat ca n-a luat JD oscarul, bla, poate nu merita, eu tot sper la ziua de aur in care JD o sa ia… da-da-da…Am vazut si Elizabeth printre altele… o Doamne ce n-as da si eu pentru o asemenea rochie… inca o data mi se demonstreaza ca exista o atentie nebuan pentru detalii si imagine…Ok m-am plictisit sa tot scriu spunand aceleasi lucruri. Inca mai am de vazut cateva filme, si btw, poate imi explica si mie cineva care naiba-i faza cu trendu asta new-western? Sau e doar un accident? Ca daca e un accident, nu ma prea satisface.Deci nu!  … to be continued …

Lasă un răspuns

