Tarkovsky and more to come

 

Azi am reusit aproape imposibilul si am revazut Solyaris de Tarkovsky.

De obicei nu obisnuiesc sa revad filme, nu obisnuiesc sa recitesc carti. Ma enerveaza si mi se pare inutil. In plus, nu am rabdarea necesara.

En fin, azi cred ca m-au coplesit mai multe.

Solyaris e genu’ de film pe care sint ferm convinsa ca o sa-l mai revad de vreo 10 ori in viitorul apropiat.

Nu din vreo manie anume, ci pur si simplu pentru ca ma copleseste.

Un mare mare mare mare MARE plus pentru peisajele alea efectiv demente. Ok, grozav, mi-am descoperit si slabiciunea nr. 1 in ceea ce priveste filmele. I’m not hunting landscapes for nothing. Nu degeaba mi-a placut si Tideland, film nu extraordinar, dar misto la capitolul asta.

N-am de gand sa fac acum teoria simbolurilor, dar obsesia aia pentru apa si tot ce implica ea (apa din vazele cu flori, apa varsata in lighean pentru spalatul mainilor, ploaia, zapada, lacul, pana si ideea ciudata de alta planeta pe post de ocean) este superb definita.

De mare finete este si sunetul. Calculat pana in cele mai mici detalii, de la sunetul apei curgand, la ciripitul pasarilor, la sunetul ploii pana la sunetul pasilor pe iarba. Super spectaculoasa faza, iar coloana sonora este de-a dreptul obsedanta, chiar citisem ca e inspirata din nush ce bucata de Bach.

Pe de alta parte, contrastul dintre exteriorul planetei noastre (chipurile… e cu schepsis faza) si interiorul statiei spatiale e foarte misto realizat si foarte usor de simtit.

Mi-au mai placut la nebunie cadrele filmate de sus pe autostrazile alea ciudate care se suprapun si se intersecteaza.

Din punctul meu de vedere, calitatea de SF a filmului e si nu prea e.

In sensul ca nu poate fi ignorata, evident, dar clar nu constituie ‘greul’ din film. E mai cu seama un SF atipic, genul ‘ala’ de SF-uri fara extraterestri si fara OZN-uri. J

Vreau sa evit sa scriu ceva despre latura filosofica a filmului, atata timp cat este o ecranizare dupa un roman (de  Stanislaw Lem; n-am citit/auzit nimic de/despre el).

Esential ar fi sa citesc si cartea, e un must pe termen lung. Nu-mi plac SF-urile in general, dar tocmai pentru ca daca e cum ziceam, un SF atipic si chiar mai mult de-atat, imi spun ca merita. Mai ales pentru ca mi-a placut ce-am vazut.

Deci da, foarte tare… sint innebunita dupa filmele care ma termina vizualmente.

 

Apropos de asta, am reusit FINALLY sa-mi iau VIVA LA MUERTE.

Este un film de care sint obsedata avant de le voir. (nu va intrebati cum e posibil asa ceva, la mine orice e posibil)

O da, distractia de-abia incepe.

 In afara de astea, tre’ sa ma apuc de bagaje.

Un gând despre &8222;Tarkovsky and more to come&8221;

Lasă un răspuns

