Scrisorica lunii

„Ma bucur ca am reusit sa nimeresc in sfirsit gaura cheii si ca am intrat. Zimbind, ca si cind nici nu am fost constienta de actul pe care l-am intreprins.
Cheia s-a rasucit in broasca fara emotii, pentru ca problema emotivitatii nu poate fi niciodata extrapolata la o cheie de metal cojita de invelisul ei lucios.
Ar trebui sa luam exemplu de la asta.
Ideea este urmatoarea, as putea face atitea in momentul asta. As putea sa plec de-acasa si sa cutreier strazile, as putea sa inghit un tub de pastille sau pur si simplu sa cint la chitara o lalaiala care mi-ar aduce vecinii la usa apartamentului.
Da, dar la fel de bine as putea sa intru pe messenger si sa-ti dau un buzz, dupa cum la fel de bine as putea sa te sun si sa te injur in mod elevat, folosind niste cuvinte care pierzandu-si proprietatea ajung doar niste biete artificii stilistice. Remarcabile poate…
Dar stii ce fac acum? Ma apuc de citit un nou roman de Kundera, se cheama Identitatea, si ma gindesc cu drag ca si eu, ca si multi altii probabil, il voi macelari la anu’ cu o lucrare de licenta infecta care nu va fi nici pe jumatate ceea ce si-a propus cu adevarat sa fie. Si gindul asta ma linisteste, si imi da un sentiment de pace si de serenitate. Da, se poate!
La ora asta, aleg sa ma cultiv. Lucru pe care nu pot sa zic ca foarte multi oameni il fac acum, la 23:45. Pentru ei, ca si pentru multe altele, o sa ridic in aer intr-un mod cam timpitzel ce-i drept, un pahar plin cu bere. Pentru ca si eu, ca si prietenele Irenei din Ignoranta, aleg sa nu imi pese in seara asta de minunatul vin rosu frantuzesc care este atit de aproape de mine. Aleg lucrurile care imi sint cunoscute, pe care le stiu de atita vreme si care imi dau o senzatie pe care am convenit cu totii s-o numim siguranta.
Asadar, in spiritul cel mai autentic cu putinta, singurul care merita superlativul asta de care, intr-un mod naiv si derizoriu ne zbatem sa scapam (cel al mediocritatii, desigur),

va salut,
domnule…”

Lasă un răspuns

