Prince Vince

...
Am văzut Buffalo ’66 în sfîrşit… Recunosc că am mai avut o tentativă să-mi fac rost de film, după-aia pur şi simplu am uitat de el pînă acum cîteva zile cînd am dat de cd-ul cu Brown Bunny şi mi-am zis că probabil mai am ceva bun de văzut de la Gallo.
E sub Brown Bunny, culmea, pentru că ratingu’ e taman pe dos. Whateva’, ratingu’ e o chestie imbecilă sau gusturile mele sînt şuie…
Faza cea mai mişto în filmele lui Gallo este expresia unităţii de timp. Chiar stăteam şi mă gîndeam că şi în cimatografie e aproximativ ca în literatură, doar că e mai intrigant. Pentru mine cel puţin, să comprimi o porţiune de timp mult mai mare în aproximativ 2 ore de imagini care se succed e aproape mind-blowing. De-aia evit să meditez asupra problemei ăsteia.
So… Avem filme în care se comprimă viaţa unui personaj de la naştere pînă la moarte, filme în care se comprimă doar o parte din viaţa unui personaj, filme în care se comprima doar o zi şi avem şi filmele lui Gallo în care senzaţia e că nu se comprimă mai nimic.
Din Buffalo ’66 se ajunge cam greu la efectul ăsta. De asta mi se pare mai slab, e primul lui film, se vede că asta a vrut, nu i-a ieşit pentru că a vrut şi personaje, şi dialog şi fir narativ palpabil. De-asta zic că nu înţeleg de ce e mai bine cotat (ba înţeleg dar nu vreau să cred), ba chiar un pic prea bine cotat…
Brown Bunny, indubitabil şi indiscutabil underrated (chestie care chiar mă oftică, pentru că nu i se dă cezarului ce-i al lui ) -unul dintre cele mai proaste filme ever (cică) care a intrat în competiţie la Cannes- e de mare clasă tocmai prin ce-am zis mai sus… şi anume sentimentul că nu te uiţi la o bucată de timp comprimată în imagini succesive. De-aia pare în slow motion, de aia pare plictisitor, de aia de aia de aia… Numiţi-l timp subiectiv, numiţi-l cum vreţi, eu n-am chef să-i dau nicio denumire pentru că oricum aş vorbi de o unitate virtuală- timpul- aplicată pe altă chestie virtuală- cinematografia-.
Cît despre activitatea lui Gallo ca regizor, sînt supercurioasă dacă o să mai scoată vreodată ceva. Dacă da, atunci sper să fie cît mai tîrziu cu putinţă. Dacă nu, atunci he’s very very very smart.

2 gânduri despre &8222;Prince Vince&8221;

  1. Poate sunt gusturile tale ciudate cum zici mai sus. Am vazut ambele filme si nu pot spune decat ca Buffalo ’66 mi-a placut (in special pentru un comic deosebit), Brown Bunny m-a chinuit de la inceput pana la sfarsit (si nu doar mi s-a parut plictisitor, chiar cred ca era).

  2. da, imi pare rau ca n-am scris faza cu „umorul” din filmul asta, pe care n-o inteleg absolut deloc… totul e incredibil de isteric si de sub tensiune, asa ca n-am inteles niciodata de ce vad oamenii in el o „comedie”. dupa parerea mea e totally wrong, n-am ris nici macar o secunda (in general nu rid la filme, poate doar la desene animate- probabil am un umor 3 rd grade asa-) dar na, poate ca si simtul umorului in ceea ce ma priveste e ciudat…

Lasă un răspuns

