Paralelele

Cu ochii cît cepele, după vreo 6 ore de citit la minunata Creangă de aur îmi vine să îmi scot creierul şi să dau cu el de podea. Îmi amintesc de un personaj din A nightmare before Christmas… doctorul ăla ciudăţet care apăsa pe un buton şi calota I se deschidea, lăsînd creierul să-şi primească porţia de scărpinat…

Nu-ncape vorba, nu sînt în stare să produc ceva coerent, aş putea să mai scriu chestii care îmi trec prin cap aşa, ca nişte fluturi care traversează vara drumurile judeţene şi care ajung în radiatorul maşinilor…
Am avut un examen la care m-am bucurat într-un stil tîmpiţel… Analizînd primele pagini din Rem-ul lui Cărtărescu eram atît de entuziasmată de descoperirile mele şi de paralelele vieţii (literare evident) : “O uau, aici seamănă atît de bine cu scriitorul X, da şi aş putea să zic că aduce a Y în punctul ăsta si vai, ia te uită avem un păianjen drept narator, la ălălalt era un gîndac”. În realitate prostioarele astea ale mele sînt înfiorătoare. Mi-e şi frică să pun întrebarea ce este Mircea Cărtărescu din opera lui Mircea Cărtărescu. Asta-mi aminteşte de o anectodă sau o bîrfă sau mă rog ceva cu care am rămas din facultate, nu mai ştiu în ce context am înghiţit-o, conform căreia mister Cărtărescu şi-ar scrie proza înconjurat de o mie de atlase botanice, cărţi de analiză matematică, şi dicţionare de tot felul. Mda, no wonder…

Şi acum este momentul să închiei textul ăsta lipsit de logică pentru că mă aşteaptă o noapte urîtă după o zi la fel de urîtă şi lipsită de sens. În plus, vremea în care Arca lui Noe se va scufunda sub greutatea mea, după ce voi adormi probabil peste ea se apropie…

p. s. paralelele, ce cuvînt amuzant, cred că l-ar rosti la fel de bine un bufon îmbrăcat foarte colorat, ţopăind bezmetic prin salon vreunui rege…

3 gânduri despre &8222;Paralelele&8221;

  1. Oh, colega, nu stiam ca ai blog-traiasca-ti si multumim Facebookului ca ne instiinteaza de astfel de chestiuni. Citit, placut. Atat eu, cat si Ion 😀 te vom urmari in continuare. Si despre examen: mi-a placut subiectul, dar pariez pe orice ca dsoarei D.U. n-o sa-i placa ce am facut eu. M-a entuziasmat oferta (atat de mult incat la subiectul de curs am scris doar cateva randuri), dar pe langa ca nu stiu cat i-o placea demoazelei (sper ca profii nostri zgumpi nu-ti citesc blogul!?), eu inca nu sunt pe deplin elucidata cu metoda aia a lui Auerbach. Mi-a placut cum scrie omu’, dar n-as garanta ca l-am si inteles astfel incat sa-i „reproduc” stilul. Hai ca mai sunt 3 zile si aflam. Ar fi totusi dragut sa NU am restanta SI la TL 🙂
    „Enjoy” restul examenelor care au mai ramas! 😉

  2. @ Betty: da, si eu am patit aceeasi faza cu subiectul de curs. In plus, pentru ca intirziasem la inceput n-am prins singurul anunt de bun simt, si anume cit tine examenul, adica 2 ore. Si in nebunia mea, crezind ca tine 3 ore, pe la 12 fara 1 sfert eram super relaxata si incheiam subiectul din Cartarescu… iti dai seama ca la fragmentu’ din Vianu deja rideam prosteste dupa ce m-am uitat la ceas. :))
    Merci la fel, desi urasc examenele… 😦

Lasă un răspuns

