Revista “Fracturi” şi bombele universitare cotidiene

http://www.observatorcultural.ro/NOI-in-literatura*id_1870-news_details.html

În aceeaşi zi, la Sala de Lectură se inaugurează o expoziţie cu volumele/antologiile şi revistele studenţeşti scoase în facultate din 1980 pînă astăzi, care va rămîne deschisă publicului pînă la sfîrşitul lunii. Vor fi expuse pentru public exemplare din volumele: Aer cu Diamante, Cinci, Desant ’83, Flashback 1985, Universitas, Pauză de respiraţie, Ficţiuni, Tablou de familie, Ferestre, Paupera, Album de familie la sărbători, Povestiri din prezent, 1984-ultima generaţie a comunismului românesc, Rubik, Scrisoare de iubire, dragoste, amor, Deschideri şi revistele studenţeşti din facultate Litere, Litere nouă, Be-tonuri, Eliterebelle, Texte, Doamna Grasă.

Chiar nu îmi vine să cred că oamenii ăştia, cică principalii actori de pe scena literară şi culturală românească ignoră cu bună ştiinţă o revistă care îşi merită locul ei în inventarul publicaţiilor universitare din ’80 încoace. Mă ia cu frisoane (sincer!) cînd mă gîndesc că oamenii ăştia prin gestul lor total deplasat taie o bucată din istoria evenimentelor şi a generaţiilor formate în Facultatea de Litere. O şterg cu buretele deşi majoritatea sînt istorici ai literaturii române.

Eu una, ce-i drept, nu mai sînt dezamăgită. Dezamăgită am fost acum un an, acum doi. Astăzi mi-e greaţă şi mi-e ruşine. Cred că e cea mai sinceră ruşine pe care am trăit-o în ultima vreme. Mi-e ruşine de faptul că la vară, oamenii ăştia, care pun interesele lor personale înaintea realităţii o să mă certifice pe mine.

Lasă un răspuns

