Trash Humpers şi Promises Written in Water

Trash Humpers e ultimul lung metraj al lui Harmony Korine, regizor cunoscut pentru Gummo (la care n-am putut să mă uit din cauza fazei cu pisicile moarte).

Fără scenariu, cu un efect voit de casetă filmată în stil amatoricesc, cu trei personaje purtând măşti de bătrâni şi făcând tot felul de idioţenii, Trash Humpers sigur nu revoluţionează genul filmului experimental. În schimb, ideea din spatele filmului este excelentă. O super mostră de cum se pot exprima actele gratuite. După mine filmul ăsta nici n-ar trebui privit ca un film. Este un (alt) demers artistic care pune sub semnul întrebării conceptul de libertate. Desigur, şi eu m-am gândit de o mie de ori la faptul că teoretic nimic nu îţi este interzis şi la faptul că nici măcar nu ştim cu exactitate de ce am ales să fim pudici în faţa unui corp nud şi n-am ales inversul (asta dacă cumva am ales), dar e întotdeauna plăcut să vezi diferite variante de exprimare ale acestei angoase. Cum spuneam, demersul artistic al lui Korine te face să rememorezi absurdul normelor sociale şi morale la care cu toţii ne-am gândit la un moment dat. Bravos, să vedem şi cum o să fie Lotus Community Center…

Mare paranteză. În timp ce mă uitam la film, mi-a venit în minte instantaneu un episod de pe vremea liceului, foarte nebulos, la care de altfel nici nu am participat. Cred că e vorba de nişte poze sau un filmuleţ cu băieţii, care aflându-se într-o tabără (în care n-am fost, deci nu pot furniza detalii) de iarnă au explodat o petardă într-un veceu plin cu şi anume câcat. « Epic », vorba ‘ceea.

Şi un ANUNŢ URGENT PENTRU TOŢI CITITORII !
CAUT FILMUL ĂSTA ! Aparent el a fost retras de peste tot din cauza apucăturilor regizorului. Deci m-ar interesa să ştiu dacă e o cauză pierdută pentru moment sau nu…

Lasă un răspuns

