Lecţii de patriotism prin presa culturală neaoşă

De multă vreme nu mai citesc presa culturală românească. Între articole sforăitoare şi articole prost scrise cu greu se mai strecoară şi ceva bun. Iar eu nu mai am energia necesară să sap după acel ceva bun. Nu mai pot. Deja când aud de presă românească mi se strânge stomacul, iar cea cu specific cultural îmi dă aceeaşi senzaţie + ură.

N-am să intru în detalii în care mi-aş da cu părerea despre pseudo-editorialiştii noştri culturali, despre pseudo-intelectualii noştri pitoreşti, sforăitori şi previzibili, pentru că ar fi prea uşor.

Scurt şi la obiect, iar am făcut monumentala greşală de a citi Observatorul Cultural pe net. Revistă care, de la ultimele alegeri naţionale e mai tot timpul în cădere liberă. De exemplu, în ultimul număr avem o lecţie de patriotism absolut patetică servită de Ovidiu Şimonica. Un articol prost e un articol prost şi gata, nici nu trebuie să-mi argumentez opinia la cât de EVIDENT de prost este acest editorial.

Mai grav e că nici măcar articolele de critică literară nu le mai citesc. Când dau cu nasul de editorialele Observatorului Cultural închid pagina şi aprind o lumânare. Pentru presa românească inteligentă. RIP.

6 gânduri despre &8222;Lecţii de patriotism prin presa culturală neaoşă&8221;

  1. cam isteric articolul tau. editorialul e corect, nici macar nu asa „local” pe cum pare – e un punct de vedere la o tema care suscita periodic dezbateri aprinse si la Londra si la New York, mai ales azi, cand pretutindeni e recuperata obsesia nationala si se proclama moartea multiculturalismului, mai documenteaza-te, poate-ti schimbi parerea.
    in plus, e o generalizare ingrozitoare, „presa culturala” si vorbesti de un editorial si basta. presa culturala e si in dilema veche, si in suplimentul de cultura si , mai ales, in revistele noi, de alta anvergura si deschidere ca Decat o revista etc. am impresia, mai degraba, ca-ti proclami lehamitea de tine insati. era mai cinstit asa. bune si rele au fost si vor fi mereu, oamenii care le observa se schimba, si-si schimba toanele, nimic nou sub soare. revino-ti, acreala asta nu-i demna nici macar de o baba septuagenara!

  2. iti amintesti cand, plecand de la blogul lui Kaos Moon, despre care credeai ca-i un pustiulica din generatia ta, te sufocai de indignare explicand ca e cea mai buna dovada ca generatia voastra e o apa si-un pamant? nici atunci nu te-a ajutat flerul, sau indignarea ti-a tulburat ratiunea: Kaos Moon nu-i deloc pusti, s-a dovedit ca-i Stefan Caraman, a lansat si o carte cu povestile de pe blog, era doar un scenariu care te-a prins si pe tine. asa ca nu te lasa orbita nici de aparente, nici de propriile convingeri politice, culturale sau culinare, ca nu vei vedea in veci ceea ce este asa cum este, ci doar proiectii ale propriilor abisuri. mai bine reapuca-te de scris, ca vine tare din urma generatia viitoare si-o sa rada de voi ca n-ati lasat nimic in urma decat bombaneli si vaicareli

  3. @coco le moco : serios? spune-mi cati emigranti are UK si America si cati Ro? spune-mi cat de puternice (mai) sint valorile, traditiile, cultura tarii noastre si cat de puternice cele ale celorlalte doua. spune-mi cum este patriotismul englez,, cel american si ce a mai ramas dintr-un eventual patriotism romanesc. ba char spune-mi daca nu ti se pare putin aiurea sa pui in acelasi contex patriotismul dn Afara cu cel de Aici care isi da duhul.
    Despre presa culturala n-are rost sa detaliez, e inutil.
    Despre generatia viitoare, sa vina tare din urma. Generatia mea nu exista, dupa cum am mai zis-o de multe ori.

  4. despre sfaturi: unde erai, draga coco le moco cand eram mai tanara si mai infundata in mizeria bucuresteana universitara? ca sigur nu erai cu mine si sigur n-ai pus un umar si nici o palma si nci macar un cuvant pe blogul asta. acum te ivesti cu sfaturi pe fnal cand ele nu mai au nicio valoare.
    si un sfat de la mine, daca imi permit: data viitoare bate fierul cat e cald.

  5. @KK-ca-i-moca: „mai bine reapuca-te de scris, ca vine tare din urma generatia viitoare si-o sa rada de voi ca n-ati lasat nimic in urma decat bombaneli si vaicareli”

    Da, Denis. Asculta ce spune omul anonim care nu isi are propriile reusite (ci doar ascunsele frustrari) la vedere. Omul anonim – cel ce nu are generatii in spate sau in fata – pluteste peste toti si toate.

    Si nu e bate fierul cat e cald, ci „nu-ti mai bate gura”.
    Nimic nu mai e amuzant de cand ne-am trezit „cititi” cu totii. Nimic..

  6. Madalina, cititorii au fost dintotdeauna anonimi. dar si selectivi. eu sunt impacat cu statutul meu, cum sunt si cu frustrarile mele. ceea ce iti doresc si tie. ma inclin

    Denisa, lasa-te de chibiţareala ieftina si scrie carti. Intr-o zi iti vei multumi

Lasă un răspuns

