Cum am fost în Londra

D. dispăruse de multă vreme din anturajul pe care-l frecventam. Curios cum ne despărţim de unii oameni fără să ne dăm seama, ca şi când nici nu ne-am fi întâlnit vreodată. Acum, amintindu-mi, situaţiile în care ne-am trezit unul lângă celălalt par atât de romanţate încât nu le pot accepta. Memoria deformează ,transformă şi distruge totul. Îi trimisesem un mesaj cândva, la un Crăciun pe care încă-l mai simţeam, unul dintre ultimele dacă nu cumva chiar ultimul Crăciun adevărat. Cuvinte golale la care se răspunde la fel. Un schimb de mesaje de genul ăsta e un adio iminent. Astăzi l-am visat din senin. Eram in Anglia, ne plimbam pe străzi noaptea. Un sentiment de pace divină, o ieşire din timp. Niciun om pe străzi, oraşul gol. Numai clădiri în perfectă stare, scăldate de o lumină puternică, galbenă. Vorbeam ciudat, prin telepatie. El nu se oprea din întrebări despre viaţa mea, eu răspundeam în gând, el continua. La un moment dat ajunsesem lângă London Bridge, când întrebările s-au oprit. Ne-am uitat preţ de câteva clipe în sus, la lumini, apoi am continuat zâmbind. ‘’Spune-mi în ce oraş ai vrea să mergi acum ?’’, m-a întrebat. Speriată m-am uitat în toate buzunarele, aveam doar 30 de euro. ‘’Ştii, n-am bani de avion.’’, am răspuns. ‘’Nu-i nimic, nu trebuie să-ţi faci griji pentru bani, am eu suficienţi.’’ Într-adevăr, nu trebuia să-mi fac griji, doar eram cu D., şi el avea bani, ba chiar suficienţi cât să ne putem urca amândoi în orice avion, oricând. Tocmai de aceea intrasem în panică. Eram în Londra dar puteam să aleg o altă destinaţie şi era momentul să spun unde. Prin cap mi se derulau toate numele de capitale din Europa, dar le înlăturam cu o rapiditate furibună. Trebuia să fie ceva mai interesant de atât, dar nimic nu mi se mai părea interesant. Atunci am spus din senin ‘’San Francisco’’, gândindu-mă că nu înseamnă nimic, că orice alt nume de oraş aş fi rostit, ar fi fost tot un San Francisco sau o variantă a acestuia…

Lasă un răspuns

