Nimic

Când ajunsesem acasă pisica deja murise. Am găsit-o întinsă în baie, caldă, țeapănă, cu ochii deschiși. La fel o găsisem și acum treisprezece ani, tot eu, în fața blocului, într-o zi de toamnă când mă întorceam de la școală. Mă gândeam atunci, cum mă gândesc și acum, că nu era posibil ca cineva să fi aruncat o pisică albă ca zăpada. Selecția se face, ca în orice regn, tot estetic. Trebuie să te izbească mai întâi frumusețea, ceea ce se vede mai întâi și abia mai târziu altele, iar acest lucru nu o să se schimbe vreodată.

Nu știu ce sunt animalele, nu știu dacă au o conștiință a lor, nu știu cum este de fapt limbajul lor, ce presupune în definitiv, ce se comunică și care este paleta lor de emoții, după cum nu știu de ce ne atașăm atât de mult de ființele astea mici care trăiesc până la urmă într-o altă lume, una străină dar cu care totuși rezonăm în anumite momente… Au trecut, totuși, treisprezece ani. Brusc, mi-am văzut părinții îmbătrâniți. De parcă în ziua aia îi vedeam pentru prima oară după treisprezece ani. Erau îmbătrâniți, obosiți și triști. Brusc mi-am văzut și apartamentul în care crescusem. Cărțile din bibliotecă, așa cum le aranjasem după ultima zugrăveală, canapeaua în care dormisem toți acei ani, lustra veche din camera mea, pe care nimeni nu o schimbase niciodată, ecranul gigantic al calculatorului, ocupând mai mult de jumătate din birou. Toate îmi spuneau un singur lucru : că niciodată nu avusesem un plan. Că niciodată nu construisem nimic și că niciodată nu mă gândisem la ce avea să se întâmple peste treisprezece ani. Nu apreciasem viața linear, ascendent, cronologic. Nu construisem nimic, și până la urmă nu asta mă interesa. Nu îmi dorisem să fiu nimeni, și fix asta se întâmplase. Tot ce-mi doream vreodată se afla acolo : o casă, câteva cărți, liniște. Le aveam pe toate. De ce-am plecat?

Lasă un răspuns

