Pauza

Sarbatorile nu mai sunt. Oricat m-as chinui, de anul asta pot spune cu tarie ca nu mai exista. Sunt convinsa. E o realitate trista totusi, pentru mine, obisnuita sa traiesc intr-un harcea-parcea, intr-o istorie bizara si foarte abstracta. Generatia mea, de altfel, generatia aia care avea absolut toate coordonatele pentru a fi una providentiala (iata, curios, dar nu avem nicio amintire de la Revolutie) a trait un minunat non-timp. Anul asta, pe deasupra, traim de trei luni niste zile eterne cu o temperatura de 10 grade. Ma gandesc cu groaza ca putem sa o tinem asa la infinit. Sa ne trezim ca si pana acum, in anotimpul asta nou pe care nu stiu cum sa-l numesc, in eternele 10 grade. Viata noastra sa atarne numai de aceasca simpla si minunata constanta. Si totul sa se simplifice in profunzime.

Apoi mai sunt si telefoanele, si urarile. Prilejul de a te aduna la o masa, cu familia. Incerc sa-mi imaginez peste cati ani o sa am propria mea familie in jurul unei mese. Ce generatii vor pleca din mine. Ce copii, ce nepoti. Oare o sa-i strang pe toti in jurul unei mese sau nu? Cum o sa arate realitatea de peste vreo 30 de ani, fix in ziua de 25 decembrie. Din pacate, nu vad aceleasi reguli. Ma gandesc cu groaza la ordinea lucrurilor de dinainte de mine si de generatia mea: posesia spatiului. Primordiala si obsesiva posesie a spatiului. Fie ca se cheama teren, apartament, casa. Am si o teorie. Una cumplita care se va confirma. Ca nu mai exista spatiu de posedat si pentru noi. Ca nu numai ca ne-am nascut in afara timpului, dar suntem, betii de noi, si in afara spatiului. In vid, cum s-ar spune…

Lasă un răspuns

