Luciditatea

Am şi eu câteva concerte preferate, sunt o păcătoasă.

Îmi place de mor La Isla Bonita din Drowned World Tour. Îmi mai place şi Sting în 2001 în Italia şi Queen live at Wembley Stadium.

Şi nenorocirea aia de Nirvana Unplugged în New York, şi pe aia o votez oricând într-un top…

Sunt o păcătoasă spuneam, dar mă tăvălesc şi pentru apariţii relativ obscure.

Cum e Working for the Skin Trade-ul celor de la Duran Duran.

Mă gândeam că, fără excepţie, oamenii ştiu când o să scrie istorie. E vorba de luciditatea care te cuprinde în momentul ăla. Când ştii cu siguranţă că realizezi ceva mare. Pentru muzicieni, ca şi pentru scriitori, luciditatea şi însuşirea ad literam a timpului prezent crează minuni.

Mă gândesc că şi ei au ştiut, cu siguranţă, că o să facă ceva semnificativ. Nu ştiu dacă e line-up ul de excepţie pe care l-au prins (Ferrone la tobe care a cântat cu Clapton, Hamilton, Harrison şi restul care vin mai cu seamă din sfera jazz), acustica sălii sau aranjamentele pieselor, dar nimic nu seamănă cu ce e pe disc.

Este un performance serios, cu o tonalitate gravă, cu un sunet plin, dens, aşa cum nu se prea întâmplă des. Interesant e şi felul în care toate şlagărele radio capătă o tentă dramatică (ascultaţi doar ce-au făcut din Hungry like a wolf la sfârşit), catharctică, care se vede şi în ochii tulburi ai lui Le Bon, semi-posedat.

În fine, ce s-o mai lungim, ăsta e unul dintre cele mai bune concerte out there, dovadă că mai există şi momente în care artiştii ştiu bine ce nivel au atins, unul care eventual îi apropie de stele. Ca în majoritatea cazurilor, după vârf urmează şi panta descendentă.

Îmi pare rău ca nu se gândeşte nimeni să reediteze o variantă pe DVD, deşi lista mea de reeditări e lungă şi plictisitoare, şi probabil că nimeni nu ar investi în aşa ceva de dragul meu.

Ascultaţi şi minunaţi-vă…

Lasă un răspuns

