Șopârleala

Sunt colegul de bancă care copiază după tine. Ai învățat? Prost ai făcut. Ești și mai prost doar pentru faptul că nu mă simți. Că nu te poți ridica în gura mare să zbieri Doamnaaaaa, Ionescu copiază după mine.  Sau poate ai prea mult bun simț. Ți-e frică sau rușine să mă arăți cu degetul și să spui ce sunt: un impostor.

Apoi sunt casiera care îți trece pe sub nas de două ori punga de chipsuri. Și-așa nu ai timp să te uiți pe bon.  Ești un fraier și eu profit.

Sunt cel care îți taie calea la semafor. Sunt ăla care se baga în fața ta la metrou sau la coadă la mâncare. Sunt descurcărețul a cărui singură sclipire e șopârleala. Sunt ăla care fură cu nesimțire și cu încrederea oarbă că nu va fi prins.

Sunt colega de muncă care pleacă cu zece minute mai devreme. Fur și eu cât pot, mă șopârlesc cum știu și mi se pare că nimeni nu o să observe. Continuați sa fiți fraieri că o faceți de minune.

Sunt politrucul dubios care își copiază doctoratul și sunt profesorul universitar care se face că nu observă.

Sunt aici de cand pământul. Sunt arivistul nesimțit care se descurcă cumva. Ăla care fentează sistemul și trece peste tine. Și care crede că o să îi meargă la nesfârșit…

Lasă un răspuns

