Pe vremea lor

Mă gândeam că nu voi scrie niciodată despre sarcină sau naștere. E ok, e plin internetul de bloguri de parenting, jurnale de sarcină și alte dubioșenii. E ca un fel de profesie care se cere perfecționată.

Vreau însă, să scriu despre altceva. Despre diferențele enorme între cum am fost noi crescuți și cum ne creștem noi copiii. E de-a dreptul dureros. Mă gândesc cu groază că pe vremea aia, femeile aveau nici mai mult nici mai puțin de 3 luni de concediu postnatal. Atât stăteai cu copilul, după care trebuia să fii în formă și să te întorci la uzină. Suntem o generație crescută de bunici și străbunici, care au făcut ce au putut sau ce au știut ei mai bine, cu metode și informații de pe când erau părinții noștri mici. Alăptatul la cerere, baby-wearing, colici, purtatul bebelușului în brațe, co-sleeping și altele erau, desigur, niște nebunii. De alăptat nu alăptai, pentru că în 3 luni te întorceai la serviciu. Prin urmare ți se spunea că nu ai lapte, și chiar ajungeai să crezi gogoașa, de unde îi dădeai cu lapte praf. Suntem o generație crescută cu lapte praf, cu ceai, cu apă, cu supă înainte de 6 luni. Suntem ultimele victime ale puericulturii comuniste.

Din păcate, multe persoane au rămas cu același calup de informații pe care îl răspândesc cu nonșalanță. Am auzi de prea multe ori placa cu nu ai lapte, ții copilul flămând, nu cred că faci bine ce faci, dă-i ceai, e deshidratat, dă-i apă, se-nvată în brațe, se-nvață legănat, eu la două luni îi dădeam supă. Personal, dacă cumva o să ne crească 10 perechi de sâni, o să nască mamele surogat-androizi în locul nostru, o să ne hrănim bebelușii cu puterea minții sau o să ne transformăm în altceva când fiică-mea o să fie mamă, îmi doresc să fiu informată. Îmi doresc să fiu la curent. Să știu, să înțeleg și să susțin mersul lucrurilor când timpul va fi al ei. Nu îmi doresc, sub nicio formă, să ajung vreodată să îi spun eu pe vremea mea îți dădeam și îți făceam aia. Eu pe vremea mea nu ar trebui să existe. Vremea nu mai e a mea, vremea e a ei și pe nimeni nu interesează ce a fost înainte.

Sper să ne putem schimba. Sper să fim mai lucizi, mai deschiși, mai receptivi, mai maleabili, mai ancorați în prezent decât ei. Sper să ne fie bine.

